TOP 7 najczęściej występujących błędów na stronie www

Jeśli prowadzisz własną firmę. Prawdopodobnie posiadasz też stronę www. Jak wiesz, jest to jedno z ważniejszych narzędzi marketingowych.
Wydawać by się mogło, że posiadanie firmowej strony internetowej jest czymś oczywistym.

Jednak jak pokazują badania, nie dla dużego odsetka polskich przedsiębiorstw. Drugą kwestią są liczne błędy pojawiające się na witrynach firmowych. Sprawdź naszą check-listę i zobacz, czy nie popełniłeś błędu na swojej stronie www.

7 największych błędów na firmowych stronach www

Poniższe błędy dotyczą zarówno kwestii technicznych, jak również merytorycznych. Wynikają z niewiedzy, zaniechania, pośpiechu czy braku uwagi. Choć być może nie zdajesz sobie sprawy, ich wystąpienie na stronie internetowej może być brzemienne w skutki. Zazwyczaj są to skutki negatywne dla Twojego biznesu.

1. Błędy techniczne na stronie www

To wbrew pozorom dość często pojawiający się błąd w witrynie firmowej. Wszelkie niedziałające linki, nieotwierające się pliki, które umieszczasz w swoim serwisie (np. materiały w formacie PDF), nieładujące się grafiki i zdjęcia. To wszystko może odstraszyć potencjalnego klienta, który odwiedza stronę internetową firmy.

Dlatego tak istotne jest, aby przed odpaleniem serwisu dokładnie sprawdzić wszystkie zakładki, zdjęcia, grafiki, linki.
Dodatkowo miej na uwadze również inne błędy, które odstraszą użytkowników i sprawią, że więcej już nie wrócą do Ciebie.

Co może zniechęcać do przeglądania Twojej firmowej strony internetowej? Przede wszystkim błędy ortograficzne, gramatyczne, stylistyczne. Pamiętaj również o literówkach czy źle dobranych czcionkach oraz zbyt dużym kontraście pomiędzy kolorem czcionki a tła.

2. Brak aktualności

Jeśli decydujesz się, aby na Twojej witrynie firmowej widniała zakładka „Aktualności”. To miej na względzie, aby ją regularnie aktualizować.
Możesz umieszczać tam wiadomości z życia firmy, nowości i informacje branżowe, cykliczne porady na najczęściej pojawiające się od klientów pytania.

Zatem, gdzie tu błąd? Tkwi on przede wszystkim w tym, że z czasem zapominasz o regularnych publikacjach aktualności.
Jeśli internauta wchodzi na stronę www i widzi, że ostatnia wiadomość pochodzi sprzed kilku lat. To może mieć wątpliwości czy firma w ogóle funkcjonuje.

Ponadto może zapalić mu się czerwona lampka, że skoro nie dbasz szczególnie o swoja stronę internetową. To w taki sam sposób możesz potraktować ewentualną współpracę.

3. Brak zakładki „Referencje”

To bardzo istotna zakładka na firmowej stronie www. Jak pisaliśmy we wcześniejszym artykule. Wiele osób dokonuje zakupu na podstawie opinii innych. Jeśli nie umieścisz w swoim serwisie internetowym zakładki zawierającej referencje lub opinie od Twoich poprzednich klientów. To automatycznie obniżasz sobie możliwość sprzedaży.

Taka zakładka pokazuje, że jesteś profesjonalnym i rzetelnym wykonawcą i że warto z Tobą współpracować. To buduje Twój wizerunek eksperta i przekłada się na wyższą sprzedaż.

W takiej zakładce szczególnie umieść referencje od dużych i znanych marek, jeśli miałeś przyjemność z nimi pracować. Bo bardzo Cię to uwiarygodni w oczach użytkowników.

4. Niewłaściwie dobrane grafiki lub ich brak

Pamiętaj, że tworząc swoją stronę www musisz ubrać ją nie tylko w odpowiednie słowa, ale również obrazy. To o tyle ważne, że w coraz większym stopniu stajemy się społeczeństwem obrazkowym. Dodatkowo zdjęcia czy grafiki umieszczone w tekście dają kilka korzyści.

Dzięki nim takie teksty są lepiej odbierane nie tylko przez użytkowników, ale również roboty Google. Co sprawia, że pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Ponadto obrazy w tekście ułatwiają zrozumienie i zapamiętywanie przeczytanej treści. Dają również odpocząć oczom. Dlatego nigdy nie twórz tekstów bez grafik, jednak pamiętaj o ich odpowiednim doborze.
Unikaj zdjęć z bezpłatnych banków, bo są sztuczne. Nie wzbudzają zaufania i nie przełożą się na pozytywne reakcje internautów na Twój serwis www.

Pamiętaj również o odpowiedniej kolorystyce. Nie używaj na stronie www więcej niż 3 kolorów. Muszą nawiązywać do kolorystyki Twojej firmy. Weź pod uwagę również kolor czcionki (ciemna na jasnym tle) i pamiętaj o odpowiednim kontraście.

Nie może być zbyt duży, bo strona stanie się po prostu nieczytelna. Dlatego połączenie zielonego i czerwonego, albo żółtego i granatowego. Nie będą najlepszym rozwiązaniem. Przez taki miks kolorystyczny

Twoja firmowa witryna będzie trudna w odbiorze i użytkownicy szybko ją zamkną. Optymalne połączenie to np. czarny na białym tle. Ewentualnie granatowy lub grafitowy.
Uważaj także na rozmiar czcionek. Optymalnie, jeśli zastosujesz czcionki w rozmiarze 12-14.

5. Muzyka i intro

Chcesz umieścić na stronie www muzykę, aby uprzyjemnić wizytę Twojemu użytkownikowi? Lepiej o tym zapomnij. Internauci nie lubią zbędnych elementów, takich jak chociażby intro do strony internetowej lub właśnie muzyka. Ponadto weź pod uwagę, że niekoniecznie możesz trafić w gust muzyczny osoby odwiedzającej Twoją witrynę www.

Zatem zrezygnuj z muzyki. A jeśli koniecznie chcesz ją mieć, to dołącz do strony guzik pozwalający wyłączyć dźwięk.
Kolejnym nietrafionym pomysłem jest robienie strony powitalnej (tak zwane „intro”). To zupełnie niepotrzebne.

Nie tylko irytuje i przez znaczną większość użytkowników jest pomijane. To jeszcze utrudnia klientowi dotarcie do interesujących go informacji zawartych na Twojej witrynie firmowej.

Im więcej przeszkód w dojściu do poszukiwanych treści. Tym większe zniechęcenie i zniecierpliwienie internauty.
Jeśli będziesz miał stronę powitalną, to licz się z odpływem dużej liczby osób, które trafią do Ciebie. Zatem jak widzisz robienie intro do strony oraz muzyka, to tak naprawdę strzał w kolano. Jeżeli miałeś takie pomysły, to lepiej z nich zrezygnuj.

6. Wolne ładowanie strony www

Pamiętaj, że internauci nie lubią czekać. Dlatego musisz zapewnić szybkie działanie swojej strony www. Jeżeli firmowa strona internetowa będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy. To użytkownik szybko ją zamknie i nigdy więcej się na niej nie pojawi.

Dlatego unikaj animacji Flash (długo się ładuje i często źle wyświetla), dużych nieskompresowanych grafik. To skutecznie spowolni działanie Twojej witryny firmowej.

Ponadto zadbaj również o płynne przejścia pomiędzy poszczególnymi zakładkami w witrynie firmowej. To także wpływa na pozytywny lub negatywny odbiór Twojego serwisu internetowego.

7. Brak responsywności

W dzisiejszym świecie coraz częściej przeglądamy internet na smartfonach, tabletach lub innych urządzeniach mobilnych. Co wymusza na firmach, aby strony były dostosowane do możliwości mobilnych. Czyli innymi słowy responsywne.

smartfon

Brak responsywności może negatywnie wpłynąć na odbiór Twojej witryny firmowej. Dlaczego? Dlatego, że będzie ona źle wyświetlana na ekranie smartfona. Zakładki mogą być zbyt małe, nieczytelne lub co gorsza, wszystko może się rozjechać.
W związku z czym, projektując stronę firmową pamiętaj o tym, aby była w pełni responsywna.

Podsumowanie

To najczęściej występujące błędy na stronie www. Choć pewnie można byłoby ich wskazać jeszcze kilka. Najważniejsze, abyś pamiętał o tym, aby przed odpalaniem strony dokładnie wszystko sprawdzić. Czy nie ma błędów, czy wszystkie linki się otwierają czy strona jest czytelna i ma odpowiednio dobraną czcionkę oraz kolorystykę.

Takie działanie sprawi, że Twój serwis internetowy będzie bardziej przyjazny dla użytkowników. Wzbudzi zaufanie i chętniej będzie odwiedzany. Co może przełożyć się na wyższą sprzedaż i rozpoznawalność Twojej marki.
Dlatego samo stworzenie witryny firmowej to dopiero początek. Później trzeba zadbać o jej odpowiedni kształt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *