Zakładanie firmy: gadżety reklamowe do firmy- co wybrać?

Zgodzisz się ze stwierdzeniem, że każdy lubi dostawać prezenty? A czy Ty wręczasz je swoim klientom? Jeśli nie, to czas to zmienić. Przeczytaj, w jaki sposób dzięki gadżetom reklamowym zbudujesz relacje z konsumentami, a także profesjonalny i wiarygodny wizerunek swojego biznesu.
Gadżety reklamowe są jedną z bardziej popularnych form promocji i reklamy, a także miłym dodatkiem do zakupu. Wykorzystaj ich moc we własnej działalności gospodarczej.

Jakie są najpopularniejsze gadżety reklamowe?
Sam z nich korzystasz niemal każdego dnia. Wszelkie długopisy, notatniki, kubki, zapałki, breloczki i wiele, wiele innych. Zapewne masz ich setki i nie zawsze wiesz, kiedy i w jakich okolicznościach, a przede wszystkim, od kogo je dostałeś.
Co więcej, nawet nazwa lub logo na danym gadżecie promocyjnym niewiele Ci mówią. Takie standardowe narzędzia promocji są dobre, jednak mają też sporo minusów. Owszem przydają się w codziennym życiu klientów. Są także tanie w zakupie.
Zdarza się jednak często, że w parze z niską ceną, idzie ich niska jakość. Co powoduje, że już po kilku chwilach przestają spełniać swoją rolę. To z kolei może wywoływać złość lub frustrację Twojego potencjalnego odbiorcy, kiedy pilnie musi coś zapisać, a długopis z Twoim logo nie działa. Wówczas nasuwają mu się oczywiste skojarzenia, że tak samo tandetna jak ten długopis jest Twoja firma.
Zadaj sobie jeszcze pytanie, czy taki gadżet w jakikolwiek sposób Cię wyróżnia spośród innych firm? Nie do końca. Dlatego warto trochę pokombinować i zastanowić się, w jaki sposób lepiej oddać charakter swojej działalności przez oferowany użytkownikom gadżet reklamowy?

Gadżet reklamowy dopasowany do firmy
Jeżeli dopasujesz swoje gadżety promocyjne do charakteru przedsiębiorstwa, masz większą szansę, aby się wyróżnić spośród innych firm oferujących standardowe upominki.
Przemyśl, w jaki oryginalny sposób możesz zaskoczyć swoich klientów?
Wszystko uzależnione jest od Twojej pomysłowości, budżetu, a przede wszystkim obszaru działania.
Wówczas gadżety staną się nie tylko przydatnym w codziennym życiu przedmiotem, ale też pozwolą zapaść Twojej firmie w pamięci użytkowników. A to zwiększa szansę na sprzedaż.
Jeżeli prowadzisz sklep z winami, to może dobrym rozwiązaniem będzie butelka wina i zestaw korkociągów?
W przypadku drogerii możesz wręczać klientom świece zapachowe, próbki perfum, a także pędzle do makijażu.
Sklep z elektroniką z powodzeniem może dodawać do zakupów pendrive’y, a także powerbanki.
Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, z powodzeniem znajdziesz gadżety, które będą jednoznacznie kojarzyły się z Twoją branżą.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze gadżetów reklamowych?
Po pierwsze, ustal budżet, jaki możesz przeznaczyć na gadżety reklamowe. Pamiętaj jednak o tym, że jak najniższa cena nie zawsze powinna być kluczowym kryterium.
Tak jak wspominaliśmy niska cena może oznaczać niską jakość. To z kolei może budzić negatywne skojarzenia z Twoją firmą. Osoba obdarowana może sobie pomyśleć, że jakie gadżety, taka cała firma i zrezygnować z dalszej współpracy.
Dlatego staraj się wybierać upominki reklamowe dobrej jakości. Wykonane profesjonalnie z dobrych materiałów. Ważne, żeby były estetyczne i cieszyły oko nie tylko Twoje, ale również Twojego klienta.
Ponadto dopasuj gadżet do charakteru prowadzonej działalności. To ważne, żeby Twoje gadżety promocyjne nawiązywały do tego, czym się zajmujesz. Wówczas znacznie łatwiej o skojarzenie u odbiorcy.

Nie zapomnij również o spójności, czyli Twojej identyfikacji wizualnej. Zadbaj o to, aby oferowane przez Ciebie gadżety miały kolorystykę firmową, czcionkę, którą się posługujesz w materiałach reklamowych oraz Twoje logo. Weź jednak pod uwagę, aby logo, nazwa firmy i ewentualnie slogan reklamowy, nie zdominowały danego gadżetu. W takiej sytuacji wzrasta ryzyko, że upominek zamiast np. na biurku, to wyląduje w szufladzie lub co gorsze w koszu na śmieci.
Ważne jest również i to, żebyś dopasował upominek promocyjny do pory roku. To sprawi, że osoba obdarowana będzie częściej z niego korzystała. To z kolei daje Ci możliwość utrwalenia w pamięci Twojej działalności. Zatem jesienią możesz wręczać parasole. Zima to dobra okazja na gadżety reklamowe w postaci kubków termicznych lub skrobaczek do szyb samochodowych.
Myśląc o gadżetach promocyjnych wejdź w buty klientów. Zastanów się, co Ty byś chciał otrzymać, gdybyś był na miejscu swoich odbiorców? Pomyśl, jakie mogą mieć potrzeby, z jakimi gadżetami już się zetknęli, co by ich zaskoczyło i sprawiło, że zapadniesz im w pamięć na dłużej? To także ważny czynnik wpływający na ostateczną decyzję odnośnie upominków reklamowych.
Kolejna sprawa to samo opakowanie. To również istotna kwestia. To, w jakim opakowaniu będziesz wręczał swoje gadżety, także ma wbrew pozorom kolosalne znaczenie. Im ładniejsze i estetyczniejsze opakowanie, tym pozytywniejsze skojarzenia w umyśle klienta. Niech Twoje opakowania będą dopracowane, estetyczne i miłe dla oka. Jeśli zamierzasz rozdawać upominki rocznicowe, to zapakuj je np. w elegancki futerał, pudełko lub skrzynkę.

Dlaczego warto wręczać gadżety reklamowe?
Przede wszystkim dlatego, że jak pokazują badania, to nadal skuteczna forma promocji firmy. Ponadto upominki reklamowe doskonale budują Twój profesjonalny wizerunek. Stajesz się rozpoznawalny, zapadasz w pamięć i jesteś pozytywnie kojarzony przez użytkowników.
Co więcej, dzięki gadżetom budujesz relacje i zaufanie między Tobą a konsumentem. Weź pod uwagę, że upominki reklamowe dają klientom poczucie wyjątkowości. Szczególnie jeśli należą do tych droższych. To także wpływa na Twój wizerunek i postrzeganie Twojej firmy.

Przykładowe gadżety reklamowe
Najczęściej wybierane gadżety reklamowe:
• długopisy,
• zakreślacze,
• kalendarze,
• notesy,
• breloczki,
• wizytowniki,
• portfele,
• apaszki,
• krawaty,
• USB,
• powerbanki,
• kubki,
• kubki termiczne,
• smycze,
• korkociągi.

To z pewnością przydatne akcesoria w codziennym życiu, dlatego cieszą się tak duża popularnością. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś też z nich korzystał. Pamiętaj jednak o tym, aby czasami się wyróżnić i zaskoczyć klienta. Wręczając mu zamiast setnego długopisu i notatnika, coś zupełnie oryginalnego, czego do tej pory nie dostał.

Podsumowanie
Upominki reklamowe to nadal chętnie wykorzystywane narzędzie do promowania własnej działalności gospodarczej. Pozwalają na budowanie relacji, zaufania, a także profesjonalnego wizerunku. Ważne, żeby były dobrej jakości, estetycznie wykonane i przydatne dla odbiorcy.
Dobrze jest, jeżeli dopasujesz gadżet reklamowy do profilu swojej firmy, a także pory roku. Wówczas lepiej trafisz w potrzeby potencjalnych użytkowników gadżetów reklamowych.
Możesz korzystać ze standardowych upominków, takich jak: długopisy, breloczki, notesy, smycze. Jednak równie dobrze możesz postawić na coś oryginalnego, co zaskoczy osobę obdarowaną. Nie zapomnij przy tym, aby na gadżecie umieścić logo, kolorystykę firmową. Upominek promocyjny musi wpisywać się w Twój dotychczasowy system identyfikacji wizualnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *