Zakładanie firmy: jak szybko i skutecznie zbudować wizerunek eksperta?

Jeśli chcesz więcej sprzedawać i rozwijać swój biznes. Musisz być postrzegany jako ekspert. Pamiętaj, że ludzie wolą kupować od specjalistów niż zwykłych sprzedawców. Krzykliwe hasła reklamowe i kolejne promocje już nie wystarczają. Rynek wymaga czegoś więcej. A tym czymś jest specjalizacja i bycie ekspertem.
Jak zbudować wizerunek eksperta w danej branży?

Czym musisz być ekspertem?

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży. Przyciągnięciu nowych klientów. Poszerzeniu pola działania. To zdecydowanie tak. Musisz być postrzegany jako ekspert. Pamiętaj, że tak jak wspomnieliśmy we wstępie. Ludzie wolą kupować od branżowych specjalistów. Daje im to większą pewność i bezpieczeństwo.
Ponadto będąc ekspertem budujesz swoją pozycję społeczną. Stajesz się autorytetem, jesteś darzony większym zaufaniem i szacunkiem. Jak zatem wyróżnić się na ryku spośród różnej maści pseudoekspertów?

Jak być postrzeganym jako ekspert?

Zacznijmy od tego, że musisz znać się na tym, czym się zajmujesz. Jeśli chcesz budować autentyczny wizerunek eksperta. W zgodzie z Tobą, Twoimi wartościami i przekonaniami. To jest to element konieczny. Bez tego możesz zapomnieć o zastosowaniu tej strategii. Owszem niektóre z przedstawionych poniżej narzędzi możesz wykorzystać, aby stworzyć wizerunek-wydmuszkę. Za którym nie będzie stała ani wiedza, ani doświadczenie, ani rzeczywista chęć pomocy klientom.

Strona www i blog

Przede wszystkim musisz zaistnieć w Internecie. Aby to zrobić potrzebna będzie Ci dobra strona internetowa oraz blog.
Przygotuj przejrzystą, przyjemną dla oka i bogatą w wartościową treść stronę www. Ze względu na to, że użytkownik nie ma możliwości osobistego kontaktu z Tobą. Ważne jest to, abyś mu się pokazał. Dlatego na stronie zamieść notkę o sobie oraz kilka zdjęć. Pamiętaj o tym, aby były profesjonalne i „uśmiechnięte”. Z badań wynika, ze ludzie lepiej odbierają osoby uśmiechnięte.
Opisz swoją historię. Podziel się sukcesami i porażkami. Ułatw również internautom kontakt z Tobą. To również wpływa na zwiększenie Twojej wiarygodności.
Jeśli chcesz być postrzegany jako ekspert. Koniecznie musisz założyć bloga. Dlaczego? Bo znacznie łatwiej wypozycjonować go niż tradycyjną stronę www. Ponadto daje Ci możliwość kreowania się na eksperta. Publikując wartościowe wpisy w oczach klientów stajesz się specjalistą. A to z kolei przekłada się na większą sprzedaż.
Ważne, aby blog był urozmaicony. Nie musisz tylko i wyłącznie publikować tekstów. Korzystaj z filmików, podcastów czy infografik. To znacznie bardziej przyciągnie uwagę czytelników. Pamiętaj również o regularności. Jeśli chcesz mieć dużą grupę odbiorców, na blogu wpisy muszą pojawiać się w konkretnych odstępach czasu (np. raz w tygodniu).

Social media

W budowaniu pozycji eksperta przydatne będą również media społecznościowe. Na początek zacznij od stworzenia profili w branżowych portalach (np. Goldenline). Choć i Facebook też nie zawadzi.
Taka wizytówka będzie budowała Twój wizerunek. Ponadto zacznij publikować treści w tych portalach. Odpowiadaj na pytania innych użytkowników, komentuj ich wpisy, dołączaj do dyskusji. Możesz również sam inicjować rozmowy na konkretne tematy.
Do swojej wizytówki dobierz tez profesjonalne zdjęcie. Nie może być to zdjęcie z wakacji lub imprezy. Bo to skutecznie może zniweczyć cały Twój wysiłek. Bądź profesjonalny w każdym calu.

Referencje

Zakładka z referencjami lub opiniami na stronie internetowej firmy jest niezwykle ważna. Pamiętaj, że wielu ludzi w swoich wyborach kieruje się opiniami innych osób. Stąd posiadanie referencji jest tak istotne. Pokazuje Cię bowiem jako sprawdzonego, profesjonalnego i rzetelnego wykonawcę. Rozbija obiekcje klienta i zwiększa szanse na nawiązanie współpracy.
Szczególnie zabiegaj lub eksponuj te referencje, które pochodzą od znanych marek. Jeśli pracowałeś dla dużych podmiotów, to zdecydowanie warto się tym pochwalić.

 

Ebooki

Ebooki są dobrym sposobem na budowanie wizerunku eksperta. Te elektroniczne książki możesz udostępniać swoim klientom za darmo. Budujesz wówczas relacje, zaufanie, a przede wszystkim swoją bazę mailingową.
Zastanów się, jakie tematy mogą interesować Twoich odbiorców. Pomyśl, z jakimi problemami najczęściej przychodzą do Ciebie klienci i opisz to. Weź pod uwagę, że internauci szukają w sieci treści poradnikowych. Więc oferując im to, trafiasz automatycznie w ich potrzeby.

Artykuły eksperckie

Zbudować wizerunek eksperta możesz również przez publikowanie wartościowych i merytorycznych artykułów. Możesz robić to płatnie lub bezpłatnie w serwisach i portalach branżowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś pisał również do prasy branżowej.
Pisz ciekawie, a jednocześnie prosto i zrozumiale. Unikaj branżowego języka. Stosuj słowa kluczowe, punktory, pogrubienia najważniejszych treści. Niech Twój tekst będzie przyjazny zarówno dla czytelnika, jak również robotów Google’a.

Webinary

Webinar, czyli internetowe szkolenie lub konferencja. To świetny sposób na budowanie wizerunku eksperta w branży.
Poprzez kurs internetowy docierasz do szerokiego grona odbiorców. Ponadto takie szkolenie oznacza również znacznie niższe koszty niż kurs stacjonarny. Nie wymaga również wielkich nakładów ze strony uczestników.
Podczas webinaru edukujesz swoich odbiorców na konkretny temat. Dlatego warto, abyś wcześniej przeprowadził ankietę (np. wśród fanów na Facebook’u lub czytelników bloga), jakie kwestie najbardziej by ich interesowały.
Po zakończeniu webinaru możesz poprosić uczestników o zakup, przedstawiając im specjalną ofertę na Twoje produkty lub usługi.
Z pewnością sprzedasz, ponieważ zadziała ekonomia wdzięczności. Ty dałeś coś od siebie, więc użytkownik czuje się w obowiązku dokonać zakupu. Oczywiście nie każdy to zrobi, jednak będziesz miał znacznie większą szansę na skuteczną sprzedaż. Niż ma to miejsce normalnie.

 

Szkolenia

Jeśli nie czujesz pewnie z webinarami i wszelkie kwestie techniczne nieco Cię przerażają. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zorganizował stacjonarne szkolenie. Może być płatne, jak również bezpłatne. To już zależy od Ciebie. Choć weź pod uwagę, że na płatne może być ciężej z rekrutacją uczestników. Szczególnie, jeśli zbyt wysoko wywindujesz cenę.
Ponadto w przeciwieństwie do szkoleń internetowych. Tu musisz liczyć się z kosztami. Wynajem sali, druk materiałów, dojazd, nocleg, ewentualny catering. To wszystko będzie kosztowało. Jednak kursy stacjonarne mają większą wartość. Wynika to stąd, że uczestnicy mają możliwość osobistego kontaktu z Tobą. Czego są pozbawieni w szkoleniach online.

Podsumowanie

To zaledwie kilka sprawdzonych sposobów na to, aby być postrzeganym przez internautów jako ekspert. Ważne jest to, aby za Twoim wizerunkiem eksperta stała również merytoryczna wiedza i doświadczenie. Nie twórz wizerunku specjalisty, który nie będzie poparty faktami, bo to prędzej czy później wyjdzie na jaw.
Masz szeroką paletę możliwości. Możesz publikować treści w postaci tekstów lub ebooków. Organizować szkolenia stacjonarne lub webinary, a także prowadzić dyskusje na branżowych portalach internetowych.
Dobrze, jeśli będziesz korzystał jednocześnie z kilku metod. To pozwoli szybciej zbudować Ci wizerunek eksperta w Twojej branży.
Zobaczysz, że te proste zabiegi znacząco przełożą się później na Twoją firmę i zyski, jakie będziesz osiągał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *